یکی از مسائل مورد بحث برای روند آموزشی ترمهای مختلف می باشد و اینکه چه برنامه هایی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
در این بخش ما سرفصلهای کلی و نیز جزیی ترمها و همچنین نگرش کلی خود را بیان می داریم.
در حالت کلی برنامه ما به شرح زیر است:
ترم اول :
آشنایی دانش آموزان با قطعات و بستن مدارات ابتدایی جهت درک کامل المانها و در ادامه ترم کار با سازه های مکانیکی و همچنین ساخت ربات جنگجو و نمایان شدن حس ابتکار در روشهای حمله و دفاع و تعادل.
ترم دوم:
آشنایی با مدارات، طریقه طراحی یک مدار، کار با نرم افزار طراحی مدار و همچنین طراحی مدار برای مراکزی که از لحاظ علمی در سطح بالاتری هستند. در پایان ترم نیز ساخت رباتهای نوریاب، مسیریاب و حل ماز بدون برخورد و با برخورد و در صورت استقبال دانش آموزان برگزاری مسابقه ربات فوتبالیست.
ترم سوم:
برنامه نویسی مقدماتی، آشنایی دانش آموزان با نرم افزار رایج برنامه نویسی، آشنایی با پردازنده ها و برنامه ریزی برای 4 ربات مسیر یاب، نوریاب، حل ماز و همچنین ساخت ماشین تمام هوشمند دارای بوق و سرعت سنج و ....
در پایان ترم 3 از آنجا که دانش آموز دز تزم 1 مکانیک و الکترونیک مقدماتی را دیده و ترم 2 طراحی را درک نموده است و در ترم 3 برنامه نویسی را فرا گرفته نتیجتا می تواند ربات دلخواه خود را بدون استفاده از رباتهای کمک آموزشی بسازد.
از این مرحله به بعد تمرکز ما در زمینه ثبت اختراع و نیز اصول پیشرفته پردازنده ها می باشد.
ترم چهارم: آشنایی دانش آموز با اصول مقدماتی چگونه مخترع شویم، معرفی طرحی جهت اختراع، انتخاب استاد راهنما و شروع و ساخت پروژه